Поради банку: як не втрапити на ТОП-10 шахрайських схем у період карантину!
01.04.2020

Поради банку: як не втрапити на ТОП-10 шахрайських схем у період карантину!

Поради банку: як не втрапити на ТОП-10 шахрайських схем у період карантину!

Країна звикає жити за новими правилами в умовах карантину. І поки хтось опановує онлайн-покупки та дистанційні канали обслуговування, шахраї вигадують нові схеми, адаптовані під епідемічну ситуацію в світі, щоб дістатися вашого гаманця. Щоб уберегти вас та ваші фінанси, експерти ТАСКОМБАНКУ обрали десять найпоширеніших схем соціального шахрайства та запропонували свої рекомендації, як не втрапити в шахрайські тенета. Отже замап’ятовуйте:

  • Продаж товарів захисного та лікувального призначення (маски, антисептики, ліки, рукавички, тощо) через фіктивні оголошення на торгових майданчиках та фіктивні сайти.

Порада ТАСКОМБАНКУ: користуйтесь перевіреними сайтами, сплачуйте за товари післяплатою, не переказуйте кошти продавцю на картку, адже добровільний переказ фізичній особі поверненню не підлягає.

  • «Допомога від держави»: шахрайські СМС про додаткові виплати, для отримання яких треба зателефонувати за вказаними номерами. Метою шахраїв є отримання даних платіжної картки та крадіжка коштів.

Порада ТАСКОМБАНКУ: перевірте інформацію в службах соціального захисту. Нікому не повідомляйте повний номер картки, її термін дії, 3-х значний код зі звороту та будь-які коди з СМС-повідомлень. Це — дані для доступу до ваших коштів!

  • Порятунок близьких та родичів: шахраї телефоном повідомляють про термінову необхідність ліків, сироватки для лікування родича, що «перебуває в лікарні / обсервації» та диктують номер картки для оплати.

Порада ТАСКОМБАНКУ: підтримуйте прямий зв'язок із близькими людьми та перевіряйте інформацію безпосередньо в лікарні.

  • Перевірка даних за кредитними картками: особи, що представляються співробітниками Банку та намагаються отримати реквізити карток, SMS-повідомлення.

Порада ТАСКОМБАНКУ: нікому не повідомляйте повний номер своєї картки, термін її дії, 3-х значний код зі звороту та коди надіслані в СМС-повідомленнях.

  • «Пенсійне посвідчення не дійсне»: шахраї повідомлять про недійсність пенсійного посвідчення та пропонують переказати кошти з пенсійної картки на інший (шахрайський) рахунок.

Порада ТАСКОМБАНКУ: Перевірте інформацію в службах соціального захисту. Нікому не повідомляйте повний номер картки, термін її дії, 3-х значний код зі звороту картки та коди з СМС-повідомлень.

  • «Повернення коштів» за квитки та путівки, які були придбані туристами. Результатом «допомоги», як правило, стає розголошення платіжної інформації і втрата коштів.

Порада ТАСКОМБАНКУ: не довіряйте випадковим «добродіям»! Перевірте можливість повернення коштів у свого туроператора чи транспортної компанії.

  • Спам-розсилки про зміну реквізитів постачальників послуг та товарів: шахраї пропонують використовувати інші реквізити та посилання для оплати, наведені у листі. Перехід за посиланням з листа може призвести до зараження комп’ютера та крадіжки платіжних даних!

Порада ТАСКОМБАНКУ: перевіряйте інформацію про зміну реквізитів за офіційними телефонами та/або на сайтах організацій.

  • Шахрайські фонди із залучення коштів для боротьби з COVID -19, засновниками яких є фіктивні організації.

Порада ТАСКОМБАНКУ: надавайте адресну допомогу лікарням, уважно перевіряйте установчі документи та інформацію про благодійні організації у відкритих джерелах.

  • Шахрайські онлайн-сервіси (оплати комунальних платежів, курсів, тренінгів, консультації лікарів, доставки їжі та товарів), які мають за мету використати реквізити карток: їх номери, строк дії та CVV код.

Порада ТАСКОМБАНКУ: використовуйте для оплати TAS2U, перевіряйте незнайомі сайти у чорних списках: https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/

  • Опитування за винагороду в соціальних мережах та мобільних додатках: для виплати винагороди вам пропонується здійснити «оплату податків» чи «комісію за відкриття рахунку», під час яких компрометуються дані вашої картки.

Порада ТАСКОМБАНКУ: рекомендуємо Вам не надавати повні дані Вашої картки, адже це може призвести до несанкціонованих списань коштів з неї.

Будьте уважні здійснюючи платежі, перекази та використовуючи онлайн-сервіси! Якщо у вас виникли будь-які сумніви або запитання при проведенні транзакцій за вашою карткою, телефонуйте до Контакт-центру ТАСКОМБАНКУ 0 (800) 503 580.

Корисні посилання:

0 800 503 580Дзвінки в межах України безкоштовні