Заступник Голови Правління ТАСКОМБАНКУ Олег ПОЛЯК дав інтерв’ю SME Banking Club
11.10.2021

Заступник Голови Правління ТАСКОМБАНКУ Олег ПОЛЯК дав інтерв’ю SME Banking Club

Заступник Голови Правління ТАСКОМБАНКУ Олег ПОЛЯК дав інтерв’ю SME Banking Club

У 2020 році ТАСКОМБАНК провів трансформацію блоку обслуговування малого та середнього бізнесу: сегмент підприємців був переданий в роздрібний бізнес, а в вертикалі МСБ залишилися тільки юридичні особи. В інтерв'ю для SME Banking Club Олег Поляк, Заступник Голови Правління ТАСКОМБАНК, розповів про результати трансформації, підходах до продажу, нові продукти і розвитку цифрових каналів.

Розкажіть про трансформацію вертикалі МСБ. Така модель досить часто зустрічається, як в Україні, так і в інших країнах регіону. Яка була мотивація ТАСКОМБАНКУ в використанні цієї моделі? І як Ви оцінюєте результати її впровадження?

Ми свідомо пішли на цей крок, тому що бачимо, що роздрібним клієнтам, які також є підприємцями, зручніше обслуговуватися у одного менеджера. І закривати всі свої потреби у нього. Наша модель так і реалізована: співробітник роздрібного бізнесу обслуговує і фізичних осіб, і підприємців, а розробка продуктів ведеться з урахуванням інтересів обох сегментів. Наступний крок - єдиний мобільний додаток і прийняття рішення по кредитах в ньому ж. Результатами впровадження такої моделі обслуговування задоволені і клієнти, і ми.

За останній рік в сегменті МСБ банки все більше дивляться в бік онлайн-продажів. Яку модель продажів використовує ТАСКОМБАНК?

Моя думка: в рамках розвитку корпоративного бізнесу та обслуговування клієнтів в регіонах обов'язковим елементом є наявність відділень з певними умовами обслуговування і кваліфікованими співробітниками. У ТАСКОМБАНКУ в усіх обласних центрах є корпоративні відділення з кімнатами переговорів і кабінетами для обслуговування МСБ. І ніякий онлайн це не замінить, адже клієнтам потрібен банк-партнер в регіоні, який завжди на зв'язку і готовий вирішувати питання бізнесу. Онлайн-канали потрібні, в першу чергу, для розрахункових операцій і наш банк досить вкладає в розвиток Інтернет-банку, а також мобільного додатку для клієнтів МСБ.

Одне з актуальних питань - повністю віддалена ідентифікація клієнтів, можливість відкриття рахунку в режимі онлайн. Як Ви вирішуєте це питання?

Ми вважаємо, що для сегмента МСБ важлива очна ідентифікація - зустріч банка і клієнта. Під час зустрічі банк розповість і запропонує всі можливості обслуговування, спільно з клієнтом складе план партнерства - а ми виступаємо саме за довгострокове партнерство - і надасть токен для безпечного проведення платежів. А онлайн-відкриття рахунку більш актуальне для сегмента мікробізнесу. Така модель реалізована в нашому банку: відкриття рахунку відбувається віддалено, за допомогою мобільного додатку, який вельми зручне і функціональне.

Які нові продукти для МСБ були запущені останнім часом? Чого, на вашу думку, не вистачало бізнесу? Які продукти перевели в онлайн?

Ми запустили цілий ряд нових продуктів. Наприклад, пакетне рішення «ТАС-ФОРЕКС» для компаній, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. В рамках цього пакету клієнти отримують прямий дилінг по великим контрактам, пряму комунікацію з скарбником банку, а також консультації фахівців з валютного законодавства. Такі консультації ми проводимо централізовано. Для невеликих компаній ми створили простий продукт «ТАС-Базовий», які включає в себе ключові послуги, які потрібні компаніям в роботі з банком. А для клієнтів, яким необхідні персональні рішення, пропонуємо продукт «ТАС-Максимум» з індивідуальним ціноутворенням. І в наших планах ще багато ідей для реалізації.

Нещодавно в інтерв'ю Ви зазначили, що бізнес-клієнтам необхідне фінансування та інвестиційні інструменти. Наскільки активно зараз ви кредитуєте МСБ? Чи є пріоритетні галузі? Який портрет вашого позичальника?

Ми кредитуємо досить активно і задоволені динамікою зростання кредитного портфеля. Вже скоро він подолає позначку 1 млрд грн ($ 38 млн - ред.). З кредитних продуктів пропонуємо фінансування за програмою «5-7-9», лізинг, факторинг, овердрафти і гарантії. При фінансуванні банк орієнтується на клієнтів, які готові відкрито розповісти про свій бізнес, так як для нас важливо не просто продати продукт, а закрити потребу клієнта в фінансуванні і знайти оптимальне для нього рішення. Співробітники Головного офісу спілкуються з клієнтами безпосередньо і після видачі кредиту завжди знаходяться на зв'язку для допомоги.

Який кредитний продукт користується найбільшим попитом серед бізнес-клієнтів?

Звичайно, продукт «5-7-9»! Спасибі державі за підтримку бізнес-клієнтів. Цей продукт зрівняв всі банки за ціною і тепер фінансові установи конкурують в швидкості і якості обслуговування.

На Finance Forum 1 жовтня Ви розповідали про корпоративних облігаціях і можливості їх використання в МСБ, і це викликало досить великий інтерес у учасників з різних країн. Але облігації - досить складний продукт: не кожному клієнту МСБ він підійде, та й не з кожним захоче працювати сам банк. Поділіться вашим досвідом: який портрет клієнта (галузь, обсяг виручки), з яким доцільно працювати по облігаціях?

Для майбутнього емітента випуск облігацій буде не набагато складніший, ніж отримання класичного банківського кредиту. І допомогу в цьому надасть наш банк, який професійно займається організацією випусків для своїх клієнтів на підставі ліцензії НКЦПФР.

Законодавство не встановлює мінімальних обсягів випуску облігацій - закон лише вимагає, щоб загальний обсяг усіх випусків облігацій компанії не перевищував розміру трьох власних капіталів. З цього випливає, що завдання власника компанії - зробити її прозорою та інвестиційно-привабливою для потенційних покупців облігацій. А це - прибуткова діяльність, аудійована звітність, бізнес-проект, з якого будуть зрозумілі джерела для виплати відсотків по облігаціях і їх погашення у відповідні терміни. Це основні вимоги до компанії-емітенту, а значить скористатися цим продуктом може клієнт будь-якого сектору економіки.

Які ваші плани щодо розвитку інтернет- та мобільного банку для бізнесу?

В цьому році ми досить активно розвивали функціонал нашого інтернет-банку і додали в нього корпоративні карти, надання в банк звітності і документів на переідентіфікацію, електронний документообіг між банком і клієнтом, роботу з кредитами, отримання кредитних траншів, відкриття нових рахунків онлайн і інші функції . У 2022 року плануємо запустити багатосторонній документообіг - можливість клієнтами банку підписувати контракти між собою. Також в планах реалізація продукту «форвард» і ряд інших сервісів для операцій клієнтів.

Що стосується мобільного додатка, то з моменту запуску ТАС-Mobile в ньому був реалізований базовий функціонал: підпис платежів та інших документів за допомогою ЕЦП, перегляд виписки. Цього року впровадили акцептування - додаткове узгодження платежів, які були підготовлені в Інтернет-банку або мобільному додатку в гривні або валюті. При цьому умови акцептування клієнт задає і змінює самостійно. У планах на 2022 рік запуск сервісів для роботи з корпоративними картами, валютою.

Інтерв’ю для SME Banking Club

0 800 503 580Дзвінки в межах України безкоштовні